23 mars 2009

Test: Passport GMID (Global Market Information Database)

Euromonitor Internationals databas Passport GMID (Global Market Information Database) är en affärsdatabas som innehåller marknadsanalyser av branscher, länder och konsumenter.

Exempel på innehåll:

  • Internationellt jämförbar statistik över demografi, ekonomi och övrig statistik
  • Analyser av företagens affärsmiljöer och framtidsutsikter
  • Lands- och regionprofiler
  • Data över marknadsstorlekar av hundratals dagligvaror
  • Framtidsblickande analyser över branscher och sektorrapporter
  • Företagsprofiler, marknadsandelar och varumärken
  • Detaljerad statistik över inkomster, utgifter och konsumentlivsstilar
  • Analyser av livsstilar och förändringar i demografin
  • Nya konsumenttrender och attityder
Geografisk täckning: 205 länder, både utvecklade och tillväxtmarknader. All data är jämförbar länderna emellan.

Biblioteket har en testperiod t.o.m 1 oktober 2009.
http://www.sub.su.se/startasok/databaser.aspx

2 kommentarer:

Jonas sa...

Kommer det finnas möjlighet att förlänga testperioden? Jag har stort behov av denna databas; vilka alternativa databaser finns det via sub.su.se annars?

ejouren sa...

För närvarande finns inga planer på att förlänga testperiod. Alternativa databaser hittar du på bibliotekets webbplats - Databaser - Företagsekonomi (Välj ämne)